vr. mrt 29th, 2024
Leestijd: 3 minuten

We kunnen er niet meer omheen. De coronacrisis heeft een enorme impact op onze manier van werken. Dat doen we inmiddels massaal thuis. Thuiswerken is al heel gewoon, maar staat nog behoorlijk in de kinderschoenen. Op het gebied van telefonie, ICT en beveiliging is er nog een hele wereld te winnen. Lagarde Groep weet hier als specialist wel raad mee.

Tekst: Feike Klomp | Fotografie: Annemarie Bakker | Artikel uit De ZAKENMARKT december 2020.

Eigenlijk is het wel treffend. Speciaal voor dit interview komen Cornelis Vreeken, Salesmanager ICT, en Eric Klomp, Operationeel Directeur, naar de vestiging in Ede en ontmoeten daar een aantal andere collega’s die ze al geruime tijd niet gezien hebben. Vanwege corona werken ze immers thuis, op afstand.

Cornelis: ,,Dat is echt wel een dingetje hoor. Natuurlijk passen wij ons aan en zijn we prima in staat om vanuit huis ons werk voor de klant te doen. Daarnaast zijn we als collega’s veel met elkaar in contact. Maar het is ook erg belangrijk om het sociale, menselijke aspect niet uit het oog te verliezen. Daarom vinden we het leuk om elkaar nu hier te zien, de laatste nieuwtjes uit te wisselen en om even bij te praten.”

‘We zijn prima in staat om vanuit huis ons werk voor de klant te doen’


Tegelijkertijd is deze nieuwe situatie voor het bevlogen team van Lagarde Groep de trigger om extra de schouders onder hun missie te zetten: een bijdrage leveren aan probleemloos bellen voor de klant, efficiënt (online) samenwerken en veilig informatie uitwisselen. De specialiteit van Lagarde Groep.

Klantteams

Een van de sterke punten van Lagarde Groep is klantbenadering ‘onder één dak’: de klantteams. Cornelis: “Dat betekent dat iedere klant een aanspreekpunt heeft voor vragen over ICT, communicatie of beveiliging. Ieder klantteam bestaat uit meerdere engineers (5-10 medewerkers), met elk weer eigen expertises, en die verantwoordelijk zijn voor hun eigen klanten. Een telefoontje is genoeg om direct de juiste expertise in te schakelen.

‘De klantteams voegen enorm veel toe’


Eric: “Onze klantteams voegen enorm veel toe. Alle vragen komen op één plek binnen en worden centraal beoordeeld. Dat verhoogt de snelheid van handelen, geeft overzicht en structuur en daarmee meer rust voor onze klant.” Iedereen binnen het klantteam ziet in een oogopslag waar de case over gaat. Stel dat een collega binnen het klantteam afwezig is, kan de andere collega de vraagstelling zo overnemen. Een win-winsituatie.

Teams en telefonie

In de praktijk zien Eric en Cornelis dat de vakgebieden ICT, communicatie (telecom) en security in elkaar schuiven, ze zijn steeds meer verweven. “Onze kennis en ervaring op het gebied van telecom en ICT dragen daartoe bij”, benadrukt Cornelis. “Wij beschikken over een schat aan kennis op het gebied van (hosted/VOIP/Microsoft Teams) telefonie en zijn in staat om de telefonieomgeving van onze klanten met ICT te koppelen. Sterker, wij krijgen geregeld vragen van collega ICT-bedrijven om hen hiermee te ondersteunen, want daar ligt niet altijd hun focus. Onze goede relatie met verschillende providers helpt dat te versterken.”
Dat die kennis cruciaal is merken ze nu bij Lagarde Groep. Immers, veel bedrijven en organisaties maken gebruik van Microsoft Teams om op afstand efficiënter samen te werken. Dat neemt een grote vlucht. Eric: “Teams biedt veel mogelijkheden. Denk daarbij aan opties als chatten of online vergaderen. Maar het roept ook vragen op. Directies willen begrijpelijkerwijs het overzicht houden. Wie is bereikbaar? Wie is nu in een meeting bijvoorbeeld? En hoe handig is het dan als Teams ook de applicatie is waarmee je externe contactpersonen kan bellen? Wij zijn in staat om een bestaande telefooncentrale uit te breiden naar telefonie met Teams.”

Cybersecurity

Een andere belangrijke dienst van Lagarde Groep is ondersteuning op het gebied van cyber- en informatiesecurity. Eric: “Als je een laptop aanschaft ben je er nog niet. Effectieve cybersecurity is misschien nog wel belangrijker. Mensen werken veel thuis, de digitale gevaren liggen op de loer. Hoe is je (bedrijfs-) privacygevoelige informatie beveiligd? Voordat je het weet heeft een argeloze medewerker een nep(phishing) mail geopend, en verdwijnt er geld of gevoelige informatie naar criminelen of derden. Wij zijn sterk in het begeleiden van alle medewerkers om ze hierop te wijzen, wat ze wel en vooral niet moeten doen. Hoe richt je veilige wachtwoorden in. Awareness kweken. Dat is ook een belangrijke rol van ons bedrijf.”

‘Awareness kweken. Dat is ook een belangrijke rol van ons bedrijf’



Lagarde Groep werkt voor klanten uit de zorg, het onderwijs, maar zet de expertise ook in voor productiebedrijven, de foodindustrie en bedrijven uit de dienstverlening zoals organisatie- en adviesbureaus.

Lagarde Groep in een notendop: integrale oplossingen, kennis van zaken, fulltime servicedesk via de klantteams, zodat u zorgeloos uw werk kan doen, juist nu!

Heeft u ook passende en vakkundige support nodig op het gebied van ICT, communicatie en beveiliging? Neem dan vrijblijvend contact op.

Door Redactie