do. dec 1st, 2022
Leestijd: 2 minuten

MediaLab heeft een partnerovereenkomst gesloten met het Belgische DigiNet, een van de belangrijkste leveranciers voor hardware en software in de audiovisuele sector in de Benelux.

Beide partijen hebben al een sterke positie binnen de broadcasting- en media-industrie. Door nu samen op te trekken willen beide partijen hun marktpositie versterken en klanten nog beter kunnen bedienen. Diginet is vertrouwd met het aanbieden van diensten in combinatie met mogelijke hardwareoplossingen. MediaLab sluit daarom met haar hybride cloudoplossing vaak naadloos aan op de projecten die Diginet uitvoert. “We opereren al geruime tijd naast elkaar in het Nederlandse medialandschap”, zegt Niels Mos, Broadcast Division Manager bij Diginet. “Door nu samen de markt op te gaan, versterken we elkaar in onze groei zowel binnen als buiten de mediabranche.”

DigiNet werd in 1996 opgericht in de omgeving van Brussel en breidde in 2012 haar werkzaamheden uit naar Nederland. Het bedrijf heeft als missie om de beste oplossingen aan te bieden binnen ieder onderdeel van de audiovisuele sector: zowel het leveren van hardware voor connectiviteit als het resellen, implementeren en onderhouden van oplossingen.

Samen sterker in de Benelux

Beide partijen zijn een belangrijke naam in de media-industrie en de partnerovereenkomst zal hier alleen maar aan bijdragen, aldus Hans de Heus, CEO bij MediaLab: “We hebben beide al een sterke positie in de Beneluxmarkt, maar door elkaar aan te vullen staan we samen nog sterker. De cultuurmatch is perfect: we hebben dezelfde persoonlijke aanpak en staan net als Diginet altijd klaar voor onze klanten.”

Niels Mos is het daarmee eens: “We kunnen MediaLab helpen om die persoonlijke aanpak ook uit te breiden over de landsgrenzen naar België, waar DigiNet is gevestigd. Het portfolio aan klanten dat we bedienen wordt op die manier nog diverser.”

Partnerprogramma

De samenwerking met DigiNet is onderdeel van het partnerprogramma van MediaLab, een van de pijlers van de strategie voor dit jaar. De Heus legt uit: “Door het creëren van een uitgebreid partnernetwerk in Europa, kunnen we potentiële nieuwe klanten gemakkelijker bereiken met behulp van partners die MediaLab als een toegevoegde waarde in hun productportfolio zien.”

Door Redactie