do. jun 20th, 2024
Leestijd: 2 minuten

Hexaware, de wereldwijde leverancier van IT-diensten en digitale oplossingen, heeft Softcrylic overgenomen, een vooraanstaand data-adviesbureau met het hoofdkantoor in Minneapolis. Deze strategische overname versterkt de data- en analysemogelijkheden van Hexaware, zodat het bedrijf aan klanten een uitgebreider pakket van diensten kan aanbieden om marketing en customer journeys te stimuleren door middel van data en technologie.

Door de kennis van Softcrylic op het gebied van customer journeys en marketingtechnologie te combineren met de technische bekwaamheid en AI-expertise van Hexaware, kan de geïntegreerde organisatie CMO’s beter helpen bij het stimuleren van de bedrijfsgroei door effectief datagebruik. Samen zullen ze bedrijven in staat stellen het datagebruik buiten marketing uit te breiden en toe te passen in meer bedrijfsprocessen.

Softcrylic voegt een unieke mix van datastrategie en technische expertise toe. Ze zijn gespecialiseerd in het aanpakken van complexe data-uitdagingen, vanaf het vastleggen en valideren van data tot het modelleren en activeren van data. Met multi-channel marketingkennis over Adobe, Google en Salesforce, gekoppeld aan hun technische mogelijkheden op het gebied van Microsoft Azure en Amazon AWS, stelt Softcrylic organisaties in staat hun data te benutten en diepere inzichten te verkrijgen met geavanceerde methoden voor data-activering.

“De overname van Softcrylic sluit naadloos aan bij onze visie om een voorkeurspartner te worden voor de behoeften van onze klanten op het gebied van klant- en marketinganalyses”, aldus Girish Pai, Global Head – Data & AI bij Hexaware. “De diepgaande datacapaciteit van Softcrylic, gecombineerd met hun expertise op het gebied van marketinganalyse, zal ons in staat stellen onze klanten te helpen de kracht van hun data te ontsluiten en tastbare bedrijfsresultaten te behalen.”

“Het bundelen van de krachten met Hexaware biedt een opwindende kans om ons bereik uit te breiden en onze groei te versnellen”, zegt John Flavin, CEO van Softcrylic. “Wij zijn ervan overtuigd dat de gezamenlijke expertise een krachtpatser zal creëren op het gebied van dataconsulting.”

Softcrylic werkt met veel bekende merken in de hele wereld op het gebied van reizen en horeca, eten en drinken, detailhandel, financiële dienstverlening en sport en media. Aidan Lyons, een klant van Softcrylic en CEO van FanCapital, verklaarde: “Softcrylic is een cruciale partner voor FanCapital terwijl we het grootste verticale sportpubliek en platform voor het genereren van incrementele inkomsten ter wereld opbouwen.   Ik kijk ernaar uit om ons werk met Softcrylic voort te zetten en geloof dat de uitgebreidere mogelijkheden van Hexaware onze datastrategie verder kunnen verbeteren.”

Global Investment Bank, Canaccord Genuity, adviseerde Softcrylic bij de overnametransactie.

Over Softcrylic

Softcrylic is een data-adviesbureau dat organisaties helpt de kracht van hun data te begrijpen en te benutten. Ze bieden een breed scala aan diensten, waaronder strategie en advies, engineering, data en analyse, marketingtechnologie en The Data Desk, een unieke oplossing die voortdurende ondersteuning voor gegevensbeheer biedt. Met kantoren in Atlanta, Princeton, Chennai, Canada, en het hoofdkantoor in Minneapolis, bedient Softcrylic een gevarieerde klantenkring in verschillende marktsectoren.

Over Hexaware

Hexaware is een wereldwijd technologiebedrijf gespecialiseerd in business process services. Ruim 30.000 Hexawarianen worden elke dag wakker met een gezamenlijk doel; om glimlachen te creëren door middel van geweldige mensen en technologie. Met meer dan 45 kantoren in 16 landen stellen we ondernemingen over de hele wereld in staat om digitale transformatie op schaal en snelheid te realiseren, door met ze samen te werken om hun technologie en processen te bouwen, te transformeren, uit te voeren en te optimaliseren. Lees meer over Hexaware op https://www.hexaware.com .

 

Door Redactie