za. apr 20th, 2024
Leestijd: 3 minuten

Gmail en BIMI AuthIndicators Working Group accepteren in Nederland geregistreerde handelsmerken, waardoor VMC nu ook in Nederland beschikbaar is voor het weergeven van bedrijfslogo’s in emails

DigiCert, leverancier van digitaal vertrouwen, introduceert Verified Mark Certificates (VMC’s) voor bedrijven met in Nederland geregistreerde handelsmerken. Deze zijn compliant met de Brand Indicators for Message Identification (BIMI)-standaard van de AuthIndicators Working Group, waarvan ook Google deel uitmaakt.

Tot voor kort erkenden Gmail en de AuthIndicators Working Group wereldwijd maar ongeveer een dozijn merkenbureaus voor intellectuele eigendom voor VMC’s, waarvan slechts vier in de EMEA-regio. Door de toevoeging van het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP), kunnen VMC’s van DigiCert nu hun logo’s weergeven in de e-mailinbox, waardoor de herkenning, percentages van openen en betrokkenheid en het aantal merkvertoningen toenemen. Tegelijkertijd ontstaat er meer vertrouwen en transparantie in e-mails, via Domain-based Message Authentication Reporting & Conformance (DMARC).

“Wij werken graag samen met marktleiders zoals Gmail en de AuthIndicators Working Group om VMC’s in Nederland uit te geven”, zegt Dean Coclin, Senior Director of Business Development bij DigiCert. “VMC’s kunnen een boost geven aan de wereldwijde merkzichtbaarheid en betrokkenheidspercentages voor bedrijven met in Nederland geregistreerde handelsmerken. Tevens kunnen ze hun toewijding aan e-mailbeveiliging laten zien met de acceptatie van DMARC-handhaving. De uitrol van BIMI in Nederland heeft tot doel de acceptatie van sterke afzenderauthenticatie voor het e-mailecosysteem te stimuleren.”

Wat zijn VMC’s

Met VMC’s kunnen bedrijven hun logo’s toevoegen aan de e-mails die ze naar klanten en andere relaties sturen. Met als doel de herkenning, betrokkenheid en merkbekendheid te vergroten, phishing helpen e voorkomen en meer vertrouwen en transparantie in de e-mailcommunicatie te realiseren. “Het is een vergelijkbaar concept als een blauw vinkje op Twitter, of een geverifieerde badge op Instagram. VMC’s helpen mensen een merk te herkennen en fungeren als een beschermingslaag tegen spoofing door middel van DMARC-compliance”, zegt Dean Coclin, Senior Director of Business Development bij DigiCert.

Drie belangrijke redenen waarom VMC’s de e-mailmarketingstrategie van een merk kunnen stimuleren:
VMC’s verhogen de percentages dat mensen emails openen en erop reageren tot zo’n 10%, door het merk beter weer te geven en de kans te verkleinen dat e-mails in de spammap belanden.
VMC’s zijn een alternatieve en betaalbare manier om de merkvertoningen en ROI te vergroten.
Omdat VMC’s alleen worden uitgegeven voor bedrijven die voldoen aan DMARC, kan een VMC ook de indruk wekken van een betere beveiliging omdat DMARC eindgebruikers beschermt tegen frauduleuze e-mails, spoofing en phishing-aanvallen.

Wat is BIMI?

VMC’s maken deel uit van de Brand Indicator Message Identification (BIMI)-standaard, die de acceptatie van DMARC als een belangrijk beveiligingsmethode voor e-mail wil vergroten. Door VMC’s te gebruiken die zijn beveiligd conform DMARC, benadrukken organisaties het belang van e-mailbeveiliging en bescherming van de privacy van klanten. DMARC-naleving biedt een extra beveiliging tegen spoofing- en phishing-aanvallen, waarmee bedrijven e-mails nog beter kunnen beveiligen om gebruikers en merken te beschermen tegen kostbaar misbruik. E-mailclients gebruiken DMARC, een acceptatielijst voor domeinen voor het verzenden van e-mail, om te verifiëren dat e-mail afkomstig is van het opgegeven domein.

“BIMI biedt e-mailontvangers en systemen voor het beveiligen van e-mail meer vertrouwen in de bron van e-mails en stelt afzenders in staat hun publiek een betere ervaring te bieden”, zegt Neil Kumaran, Group Product Manager, Gmail Security & Trust bij Google. “Gmail is er trots op een van de leidende leden te zijn bij het opzetten en ondersteunen van de BIMI-standaard en blijft inspanningen steunen die bijdragen aan de beveiliging van het hele e-mailecosysteem.”

Als geautoriseerde leverancier van VMC’s onderscheidt DigiCert zich in de markt met alle mogelijkheden om klanten wereldwijd te ondersteunen en in Nederland gevestigde partners voor het tijdig valideren en uitgeven van VMC’s. DigiCert biedt tevens opleiding en ondersteuning, in samenwerking met de partner Valimail, voor bedrijven die de DMARC-configuratie willen verbeteren conform de richtlijnen voor VMC’s.

VMC’s zijn aan te schaffen via DigiCert CertCentral, DigiCert-partners en op www.digicert.com/nl.

Bedrijven kunnen direct beginnen met het toevoegen van hun logo aan e-mails, via een bezoek aan: https://www.digicert.com/nl/tls-ssl/verified-mark-certificates te gaan.

Door Redactie