Klanten helpen met slimme keuzes maken in telefonie is ‘Lebara logisch’
Lebara lanceert een nieuwe positionering met de pay-off ‘logisch‘ en bouwt daarmee verder aan haar positie in de Nederlandse telecommarkt. De mobiele aanbieder richt zich op een brede groep consumenten die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik en daardoor onnodig te veel betalen. Lebara helpt consumenten om te kiezen voor een abonnement dat écht bij hen past. Zodat ze alleen betalen voor wat ze nodig hebben. Logisch.
Bewuste keuzes maken
Niet iedereen zit per se te wachten op ‘unlimited data’, de aller-allerlaatste telefoon of een combinatieabonnement met televisie met daarin tv-kanalen die je toch niet kijkt. Consumenten gebruiken bovendien minder mobiele data dan zij vaak zelf denken, doordat zij zich in wifi-omgevingen bevinden en veel apps maar weinig data gebruiken.
Daarom laat Lebara zien dat slimme keuzes maken voor wat je écht nodig hebt aan data gemakkelijker is dan soms wordt gedacht. Dat doet Lebara met verfrissende waarheden over mobiele telefonie en hoe mensen met hun telefoons en data omgaan. De merkstrategie van Lebara is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Natwerk.
Nieuwe positie in de mobiele telecommarkt
Eelco Gijze, Commercieel Directeur van Lebara: “Ik denk dat maar weinig mensen weten dat wij de grootste zelfstandige mobiele aanbieder van Nederland zijn naast de grote drie telecomproviders en hun submerken. We bestaan meer dan twintig jaar en zijn opgericht met maar één missie: mensen laagdrempelig en voordelig met elkaar in verbinding brengen zonder compromis in kwaliteit. Niet meer en niet minder. Inmiddels zijn we uitgegroeid van een prepaid aanbieder naar een totale mobiele aanbieder voor iedereen die voordelig wil bellen en internetten maar wél met de beste kwaliteit van het betrouwbare en snelle netwerk van KPN. De bekendheid van Lebara onder consumenten is goed. Voor ons is nú het moment om verder aan ons merk te bouwen met een nieuwe, onderscheidende merkpositionering waarmee we nog meer consumenten kunnen verwelkomen die bewuste keuzes willen maken.”