wo. apr 21st, 2021
Leestijd: 2 minuten

Partnership luidt nieuw race-tijdperk in met data als bron van continue prestatieverbetering

 

NetApp ® (NASDAQ: NTAP) en Aston Martin Cognizant Formula One™ zijn een meerjarig partnerschap aangegaan nu dit wereldberoemde automerk zich opmaakt voor een terugkeer naar de Formule 1-competitie. Na meer dan 60 jaar keert het Britse automerk terug naar de F1-startgrid, ondersteund door NetApp, met een nieuw voordeel: een innovatieve benadering van racen waarbij de kracht van data een grote rol speelt.

De samenwerking met NetApp versterkt het commitment van het Aston Martin Cognizant Formula One Team aan het ontsluiten van data uit de cloud door het team te voorzien van hoogwaardige data- en clouddiensten. Het partnerschap is breed en ambitieus van opzet en zal zich richten op het maximaliseren van prestaties, zowel op als naast het circuit.
Van circuit tot fabriek tot cloud, alle gegevens die worden gebruikt om de racestrategieën van Aston Martin Cognizant-formule 1-team te ondersteunen, zijn in realtime en op wereldwijde schaal beschikbaar. Met een data fabric, aangedreven door NetApp, is het team in staat om meer waarde uit hun gegevens te halen. Daarmee zijn de prestaties van de auto beter te monitoren en voor, tijdens, en na elke race verder te optimaliseren.

Deze data fabric helpt ook bij het verminderen van de operationele complexiteit en het waarborgen van compliance, veiligheid en de bescherming van alle intellectuele eigendom. Door te standaardiseren op NetApp over alle platforms is het Engelse team in staat om alle resources optimaal te benutten. Zo zijn inefficiënte datasilo’s niet langer nodig en komen kostbare IT-investeringen direct ten goede aan de auto en de teamontwikkeling.

“We zijn zeer verheugd om samen te werken met het Aston Martin Cognizant-team, nu het begint aan een zeer ambitieus datatraject, op zoek naar meer snelheid, hogere betrouwbaarheid en ongeëvenaarde efficiëntie”, zegt James Whitemore, chief marketing officer bij NetApp. “Door gebruik te maken van onze historie van 28 jaar innovatie op datagebied ondersteunen we het team met trots bij het verleggen van de grenzen van continue prestatieverbetering.”

“Formule 1-teams zijn altijd pioniers geweest in het analyseren van gegevens voor concurrentievoordeel, vooral wanneer milliseconden het verschil betekenen tussen starten op pole position of ergens in het midden van de grid”, zegt Otmar Szafnauer, CEO en teambaas bij Aston Martin Cognizant. “De samenwerking met NetApp, samen met titelpartner Cognizant, is een nieuwe fase in onze reis van voortdurende verbetering. We zijn verheugd met de deelname van NetApp, omdat we ernaar streven alles wat we doen sneller en slimmer te maken. Door ons briljante team van mensen te versterken met de toonaangevende data-oplossingen van NetApp, luiden we een nieuw racetijdperk in, waarin we constant kunnen evolueren naar een nog sneller, slimmer en inspirerender team.”

“Formule 1-teams zijn altijd pioniers geweest in het analyseren van gegevens voor concurrentievoordeel, vooral wanneer milliseconden het verschil betekenen tussen starten op pole position of ergens in het midden van de grid”, zegt Otmar Szafnauer, CEO en teambaas bij Aston Martin Cognizant. “De samenwerking met NetApp, samen met titelpartner Cognizant, is een nieuwe fase in onze reis van voortdurende verbetering. We zijn verheugd met de deelname van NetApp, omdat we ernaar streven alles wat we doen sneller en slimmer te maken. Door ons briljante team van mensen te versterken met de toonaangevende data-oplossingen van NetApp, luiden we een nieuw racetijdperk in, waarin we constant kunnen evolueren naar een nog sneller, slimmer en inspirerender team.”

Redactie

Door Redactie