Nieuws

System integrator Netleaf betreedt Nederlandse markt

08 okt 2019 - Categorie: IT / ICT

Karel Vogelezang leidt Nederlandse divisie


Het Belgische IT-bedrijf Netleaf breidt uit naar Nederland. De system integrator heeft Karel Vogelezang aangesteld als Sales Executive. Vanuit een kantoor in Den Haag geeft hij leiding aan de Nederlandse divisie van Netleaf.

 

Netleaf is gespecialiseerd in managed services en heeft met 15 werknemers een diepgaande expertise op het gebied van netwerktechnologie en -beveiliging. Zo'n 300 klanten maken hier inmiddels gebruik van. Netleaf heeft honderden klanten in uiteenlopende sectoren, waaronder de gezondheidszorg, de retailsector en de maakindustrie. Daar zitten multinationals tussen, maar ook mkb-partijen.

 

In België werkt Netleaf al jarenlang samen met vendoren zoals HPE Aruba, Palo Alto, Fortinet, Mimecast, Barracuda, Okta, SonicWall, ALE, Aryaka en Imperva. Onafhankelijk advies is echter een belangrijk uitgangspunt voor Netleaf. Daarom pusht het bedrijf geen specifieke vendoren en heeft het voor elke oplossing meerdere opties. De klantbehoefte staat altijd centraal.

 

Deze succesformule wordt doorgetrokken naar Nederland. Vanuit België bediende de system integrator al enkele Nederlandse klanten, waaronder het Erasmus MC in Rotterdam. Met de komst van een volledig Nederlands team geeft Netleaf nu gestalte aan de lang gekoesterde wens om serieus werk te maken van deze markt.

 

Samen groeien met de klant
"Netleaf is de afgelopen jaren hard gegroeid", zegt securityconsultant en medeoprichter Heidi Block. "De uitbreiding naar Nederland is een logische volgende stap. We denken dat ons verhaal goed aansluit bij de Nederlandse markt, die al grote stappen heeft gezet als het gaat om cloudsecurity. Zowel voor Netleaf als voor Nederlandse klanten is het prettig dat er nu een lokaal team is."

 

"Ik hecht enorm aan het opbouwen van een langetermijnrelatie met de klant", aldus Vogelezang. "Samen zorgen we ervoor dat het netwerk veilig, snel, stabiel en dus betrouwbaar is. Een SLA is natuurlijk leidend, maar SLA-beleving is nog veel belangrijker. Als een klacht volgens de SLA niet terecht is, gaan we er alsnog mee aan de slag. Zo tillen we de IT-infrastructuur samen met de klant naar een hoger niveau."

 

Eerste succes in Nederland
Het Nederlandse team heeft inmiddels de eerste nieuwe klant binnengehaald. Voor Digital Agency Label A verzorgde Netleaf Nederland de implementatie en het beheer van het IT-netwerk in de Amsterdamse vestiging.

 

"Ons bedrijf is de afgelopen jaren sterk gegroeid, en die groei willen we nu doorzetten. Dat vereist een 100 procent focus op onze klanten en onze corebusiness. Daarom besloten we de implementatie en het beheer van ons eigen IT-netwerk in Amsterdam uit te besteden aan Netleaf", vertelt Oscar Kolthoff, Managing Director bij Label A. "Netleaf beschikt over een enorme hoeveelheid kennis en ervaring. Daardoor stond er binnen een dag een functioneel, stabiel en veilig netwerk. Ze zorgen dat het altijd werkt, zodat wij er geen omkijken naar hebben."