Nieuws

Succesvol partnership Manutan en SAP Ariba

13 jul 2017 - Categorie: AWARD, UITGELICHT

Manutan Europees leverancier van het jaar


Om klanten blijvend te ondersteunen bij het stroomlijnen van hun inkoopprocessen is Manutan sinds 2011 partner van SAP Ariba*, 's werelds grootste leverancier van oplossingen voor e-procurement. Het automatiseren van het inkoopproces levert inkopers veel tijdwinst op waardoor de proceskosten tot wel 40% lager kunnen uitvallen. Op 14 juni werd Manutan door SAP Ariba, samen met Deutsche Bank, Nedbank en BASF verkozen tot ‘European Supplier of the Year’.

 

SAP Ariba, een belangrijke partner Met de cloud-based oplossingen van SAP Ariba wordt het hele inkoopproces geautomatiseerd. Vanproductselectie tot en met facturatie. Dit leidt tot meer efficiency, vereenvoudigde administratie en grotere transparantie. “Inkopers zijn elke week zo’n 7 uur bezig met administratieve inkoopwerkzaamheden en lead buyers bij grote bedrijven met meer dan 50 medewerkers zelfs 18 uur”, zegt Peter Paul van Hoegee, manager Customer Solutions Benelux bij Manutan. “Via het SAP Ariba platform kunnen wij, ongeacht de behoefte van de klant, snel en makkelijk verbindingen maken en onze klanten een breed Europees assortiment aanbieden. Bovendien profiteren wij van het feit dat SAP Ariba één van de meest toonaangevende marktplaatsen van de wereld is. Dat levert ons weer nieuwe klanten op. SAP Ariba en Manutan vullen elkaar goed aan.”

 

Niet zomaar een award
Manutan investeert al sinds 2011 in een hecht partnership met SAP Ariba. Het winnen van de SAP Ariba ‘MakeProcurementAwesome Award’ bewijst dat de band tussen beide bedrijven veel meer is dan een simpele klant-leverancierrelatie. Van Hoegee legt uit: “Dit is niet zomaar een award, kijk maar eens naar de genomineerden en de uiteindelijke winnaars. We mogen trots zijn op deze prijs. Het is voor onze klanten het bewijs dat we innovatief zijn en waarde aan het inkoopproces toevoegen.”

 

 

* De SAP Ariba Group biedt elektronische inkoopoplossingen (Procure-2-Pay) voor kopers en leveranciers in elk stadium van hun B2B-relatie, van het kiezen van het product tot en met de facturering.