Nieuws

Lashana Lynch onthult als 00-agente nieuwe Nokia smartphone in NO TIME TO DIE

05 mrt 2020 - Categorie: Mobiele telefonie

Nieuwe reeks Nokia telefoons wordt op 19 maart in Londen gepresenteerd


HMD Global, the home of Nokia phones, is de officiële telefoon-partner van de 25e James Bond-film, No Time To Die. In de film is actrice Lashana Lynch als 00-agente Nomi te zien met onder andere de 5G Nokia smartphone, die binnenkort wordt onthuld. 

 

In de aanloop naar de release van de film presenteert HMD Global binnenkort hun nieuwe commercial met Lashana Lynch in de hoofdrol. De video is geïnspireerd op de film en werd geregisseerd door de BAFTA Award-winnende regisseur Amma Asante. De commercial maakt deel uit van HMD Global's grootste wereldwijde marketingcampagne ooit waarin Nokia-smartphones worden gepresenteerd als 'The Only Gadget You Will Ever Need'.

 

De 90 seconden durende video is gefilmd tegen de achtergrond van de Londense skyline met St Paul's en The Shard en biedt een exclusieve glimp van een nog niet eerder getoonde Nokia smartphone. In de video maakt Lashana Lynch als agente Nomi gebruik van het scala aan mogelijkheden van deze nieuwe Nokia smartphone om haar missie te voltooien.

 

Een nieuwe reeks Nokia smartphones wordt gepresenteerd op 19 maart, voor de release van No Time To Die, die op 12 november 2020 in de UK uitkomt en kort daarna in de Nederlandse bioscopen te zien zal zijn. 

 

In No Time To Die zijn verschillende Nokia telefoons te zien, als onderdeel van een geïntegreerde campagne die in de bioscoop, online, op sociale media, outdoor en in retail te zien is. De internationale campagne gaat op zondag 8 maart, Internationale Vrouwendag, wereldwijd van start.

 

Andere Nokia telefoons in de film zijn de Nokia 7.2, met een krachtige 48MP triple camera met Quad Pixel technologie en ZEISS Optics en de iconische Nokia 3310. 

Het filmpartnerschap stelt HMD Global in staat om zijn status als wereldwijde leverancier van Android-smartphones te bevestigen, zijn inzet en focus op veiligheid, snelheid en innovatie te tonen en zo te voldoen aan de eisen van 's werelds moeilijkste klanten, MI6-agenten. 

 

Over haar ervaring met HMD Global vertelt Lynch: "Mijn eerste telefoon was een Nokia 3210, toen ik ongeveer tien jaar oud was. Achteraf gezien was het mijn smartphone van de jaren '90.  Dat ik de knoppen en covers kon veranderen, terwijl ik Snake speelde, vond ik fantastisch!  Ik heb de Nokia-telefoons sinds mijn kindertijd natuurlijk sterk zien evolueren. Het is dan ook heel leuk om nu Nomi te spelen die een nieuwe smartphone voor dit iconische merk helpt te onthullen.”

 

Regisseur Amma Asante over de campagne: “Ik voel me altijd aangetrokken tot projecten die vrouwen als sterk en intellectueel portretteren. Het campagnescript is zo geschreven dat Nomi gepositioneerd wordt als een sterke agente die niet bang is om het tegen de slechteriken op te nemen, met de nodige humor.”

 

"Het is nu vol spanning wachten tot de release begin november. Er is geen cultureel erfgoed waarin technologie zo'n centrale rol speelt als in James Bond films en dat is niet anders in No Time To Die. De focus van de film op innovatie, gekoppeld aan de technologie die in elke Nokia-smartphone is ingebouwd -waardoor het het enige gadget is dat iemand, zelfs een 00-agent, ooit nodig zal hebben- maakt dit een heel krachtig partnership”, aldus Juho Sarvikas, Chief Product Officer bij HMD Global. "Betrouwbaarheid, veiligheid en een iconisch design vormen de basis van elke Nokia-telefoon en onze waarden weerspiegelen die van No Time to Die en de nieuwe, sterke 00-agente Nomi. We zijn er trots op dat we de nieuwste technologie voor iedereen toegankelijk maken en kijken er naar uit om dit via dit nieuwste partnership te ondersteunen.”