Nieuws

Ivanti stelt klantenrelaties centraal in 2020

05 feb 2020 - Categorie: Werkplekomgeving

In navolging van de aankondiging van de nieuwe CEO (Jim Schaper) en een nieuw managementteam, kondigt Ivanti vandaag de go-to-market-strategie voor 2020 aan


Ivanti levert Unified IT om de digitale werkplek beter te beveiligen en sneller te faciliteren naar de eindgebruiker. Met de eindklant op de eerste plaats, stelt Ivanti nieuwe focusgebieden voor zijn producten en oplossingen vast en introduceert programma's en strategieën om het succes van klanten te bevorderen.

In 2020 consolideert Ivanti zijn producten om zich zo op twee gebieden te concentreren: Unified Endpoint Management (UEM) en Enterprise Service Management (ESM). Zo helpt Ivanti klanten om eenheid te realiseren tussen de verschillende silo’s in hun IT omgeving: dit noemen wij Unified IT.

 

 

Focus op klantsucces

Met het oog op deze veranderingen heeft Ivanti ook een Independent Business Unit (IBU)  gevormd rondom een specifieke set Ivanti-producten en -diensten met als enig doel klanten tevreden te stellen door waarde op lange termijn te bieden. Deze nieuwe unit heeft een eigen ontwikkeltraject voor producten en diensten dat volledig gebaseerd is op de feedback en de wensen van klanten.

 

Dat geldt niet alleen voor de IBU, maar voor de hele Ivanti-organisatie: “We zorgen ervoor dat het succes van onze klanten al begint voordat ze überhaupt onze software aanschaffen door op voorhand een vergaand inzicht in hun behoeften en verwachtingen te verkrijgen, en dat gedurende het hele proces op elkaar af te stemmen. Dit blijft doorgaan met onboarding, technische ondersteuning, enablement en adviesdiensten," zegt Mary Trick, Chief Customer Officer bij Ivanti. “Ons doel is om al onze klanten een geweldige ervaring te bieden met Ivanti en van doorslaggevende betekenis te zijn om hun activiteiten en bedrijfsresultaten aanzienlijk te verbeteren. Onze klanten zijn alles voor ons. ”

 

 

Nieuw partnerprogramma

Met die gedachte in het achterhoofd heeft Ivanti haar partnerprogramma opnieuw gedefinieerd zodat klanten uiteindelijk beter bediend kunnen worden. In 2020 evolueert Ivanti van een breed distributiemodel naar een gericht partnermodel.

In het nieuwe strategische partnerprogramma ontvangen partners een vaste commissie voor zowel verkoop als technische ondersteuning tijdens de verkoop. Het nieuwe model biedt tevens drie nieuwe bonussen voor partners op basis van groeidoelstellingen en klantsucces. In het kader van dit nieuwe programma verschuift de meerderheid van de huidige partners van Ivanti naar een referral-model, waarbij zij een vaste vergoeding krijgen voor elke verkoopkans die deze partners bij Ivanti zelf of bij de strategische partners van Ivanti aanbrengen en die leidt tot een daadwerkelijke verkoop.

 

“Deze veranderingen maken deel uit van een grotere klantgerichte strategie die door het nieuwe managementteam is gelanceerd,” stelt Mitch Rowe, Executive Vice President of global sales bij Ivanti. “Klanten vragen om deze aanpak en we willen vooral die partners belonen die zich er op toeleggen om het marktaandeel van Ivanti te vergroten en onze gezamenlijke klanten succesvol te maken terwijl we ondertussen samenwerken om de zakelijke uitdagingen van onze klanten op te lossen.”

 

Deze verschuiving in de manier waarop Ivanti het partnerkanaal inzet zal ook bijdragen aan een snellere integratie van toekomstige overnames met additionele geïntegreerde oplossingen. Ivanti zal organisch en anorganisch producten en oplossingen blijven ontwikkelen die voldoen aan de kritische wensen van klanten.