Nieuws

Frank van Os nieuwe Marketing Director bij Econocom

18 apr 2018 - Categorie: Personalia

Econocom Nederland, gespecialiseerd in de digitale transformatie van bedrijven, heeft Frank van Os aangetrokken als Marketing Director.


Hij gaat zich onder andere bezig houden met het ontwikkelen van nieuwe proposities.

 

Dankzij pragmatische as-a-service oplossingen ondersteunt Econocom bedrijven en instellingen die digitale apparatuur zorgeloos willen gebruiken in plaats van in eigendom te hebben. Deze oplossingen stellen hen in staat om sneller te innoveren en zo hun (digitale) ambities te verwezenlijken in een markt die continue flexibiliteit vereist.

 

"Ik ben ervan overtuigd dat we over een jaar nieuwe toonaangevende en relevante oplossingen voor onze klanten hebben geïntroduceerd, gedreven door verfrissende marketinginitiatieven en een klantgerichte kijk op propositieontwikkeling”, aldus een enthousiaste Van Os.

 

Synergie

Een ander belangrijk onderdeel van zijn nieuwe rol is het creëren van marketingsynergie tussen (de vorig jaar overgenomen) multimedia integrator BIS Groep en Econocom, op zowel merk- als productniveau. Door de talenten van beide teams te combineren wordt actief gebouwd aan de meest optimale merkstructuur voor een dynamische markt. Een recent voorbeeld van deze synergie is de ‘Don’t buy IT’-campagne rondom AV-as-a-service.

 

Jean Pierre Overbeek, Chief Development Officer bij Econocom Nederland: “Vanuit collectieve inzichten in klant- en marktwensen verkennen we alle mogelijkheden voor vernieuwende diensten, die de verwachtingen van digitale gebruikers overtreffen. Ons onderscheidend vermogen wordt daarbij extra onderstreept. Frank gaat daar, mede dankzij zijn ervaring met datagedreven marketing, een grote rol in spelen.” 

 

Datagedreven

Voorheen was Van Os werkzaam bij onder meer Powerhouse, PostNL en Shell, waar hij ervaring opdeed met datagedreven werken en medeverantwoordelijk was voor de transitie naar een marketinggedreven organisaties. Daarnaast stond hij bij PostNL aan het hoofd van de campagne voor de succesvolle rekrutering van 30.000 nieuwe postmedewerkers. Van Os studeerde Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam en Journalistiek en Voorlichting aan de Hogeschool Utrecht.